Tuesday, August 18, 2015

Libros para Publicistas

Es una lástima que las personas no lean, es una lástima que los creativos lo hagan cada vez menos. En una industria como esta es fácil perder la perspectiva,  dejar de ser relevantes, conformarse o simplemente seguir haciendo lo que siempre ha funcionado, el problema es que al final esto afecta al negocio, ¿tiene solución? ¡Por supuesto! Es esencial entender de dónde venimos, donde estamos y hacía donde vamos, ver que está pasando fuera, como están las cosas en otras industrias, como podemos adaptarnos o encontrar nuevas oportunidades. Al final seguimos en el negocio de resolver problemas. 



Zag - Marty Neumeier

"Forget about best practices, best practices are usually common practice" Marty Neuemier







The Idea Writers - Teressa Iezzi

"We are an industry built on assumptions that no longer exist today." David Droga














Hacker Maker Teacher Thief - Creative Social


“If you don't know what question to ask, and if you don't know whats answers to challenge, you cannot win.”








Hegarty on Creativiy John Hegarty


"It can be easy to settle on something that feels right. Somethign that seems to make sense foa ll confusion. You'll feel the relief when you get to this point. you think youu'll cracked it. You'll feel good.

But then you have to take a step back form what feels really good and ask:

But is it great"








Hegarty o Advertising - John Hegarty

"We haven't come this far to be ordinary." 










Converge - Bod Lord  & Ray Velez (Razorfish)

"When it comes to data the look for excuses is over"













Made you look - Stefan Sagmeister








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